Rabu, 22 Februari 2012

Nama-nama anak Jin ??.




 Tahukah anda...??

"Baru-baru ni dalam rancangan Tanyalah Ustaz TV9, Ustaz Sharhan Shafie pengamal perubatan Islam menyatakan nama-nama berikut merupakan antara nama-nama anak Jin, dan tidak bagus untuk digunakan walaupun maknanya bagus kerana nama-nama tersebut boleh mendatangkan penyakit misteri, iaitu :
 
 i. Balqis
ii. Qistina/Kistina
iii. Najwa

iv. Zakuan/Zaquan
v. Batrisya
vi. Erisya


Jadi janganlah sesekali mengambil nama-nama di atas untuk nama anak-anak kita.

PERINGATAN dari Ustaz Sharhan Shafie, kepada mereka² yang bernama yang sedemikian TIDAK perlu untuk MENUKARKAN nama tetapi perlu menukar PANGGGILAN kepada yang lain.. sbgi contoh klu SITI NAJWA.. dari dipanggil Najwa ditukarkan kepada SITI..."

*Daripada sumber yg admin perolehi :


Ustaz Zaharuddin Abd Rahman telah menghubungi Dato' Dr Haron Din utk bertanyakan hal berkenaan nama-nama yang dikatakan anak JIN. Dr Haron Din telah MENOLAKNYA dan juga menggunakan ayat 65 surah an-Naml menolak pengalaman tertentu sesiapa jua yg mengatakan nama2 tertntu boleh membawa penyakit misteri. Cuma hanya ada nama JIN yg disebut di dalam hadis shj yag elok tidak digunakan spt Azazil, Wiswas, Khannas, Murrah, Harb, Soba & brbp yg lain disebut dlm hadis, Itupun tidak sohih jika guna maka akan kena sakit misteri. Ia bercanggah dgn Al-quran.

Admin tgk cik adik Najwa Latif sihat je...xtaulah tkt Najwa Latif ni puteri bunian.heheh...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan